Kichanie/kaszel czyli prawidłowe nawyki dnia codziennego, które warto stosować już w ciąży i w okresie połogu część 2.

Nadchodzi sezon jesienno-zimowy więc przeziębienia, infekcje czyhają tuż za rogiem.  🍂🤒

Czy zastanawiałaś się kiedykolwiek w jaki sposób kaszlesz/kichasz?  

Wiesz jak to robić nie szkodząc swojemu ciału?🤧 

🍁Kiedy kaszlesz zginając swoje ciało do przodu (sposób pierwszy❌) zwiększa się ciśnienie śródbrzuszne, które uderza w dno miednicy (w którym znajdują się narządy: pęcherz, macica, odbytnica) oraz w przednią ścianę brzucha.  

Po porodzie może to skutkować obniżeniem lub pogłębieniem obniżenia narządu rodnego, nietrzymaniem moczu lub utrudniać zamknięcie rozejścia mięśnia prostego brzucha.  

🍁Gdy poczujesz potrzebę kaszlnięcia/kichnięcia skręć swój tułów i głowę do boku, tak jak byś chciała spojrzeć za siebie (sposób drugi✅). Kichnij/kaszlnij w łokieć, nie w dłonie/powietrze. Chronisz wtedy innych przed zarazkami. 

Zwracając uwagę na przyjętą postawę zabezpieczasz i dbasz o swój brzuch oraz mięśnie dna miednicy.  

🍁Wypracowanie nawyku może chwilkę potrwać i na pewno będzie wymagało od Ciebie więcej uwagi, ale nie martw się to na pewno zaprocentuje! 

Zwróć na to uwagę już w ciąży🤰 oraz oczywiście w połogu.

Inne wpisy